Domowa pizza

Hej kochani. Zauważyłam że ostatni wpis kulinarny bardzo przypadł wam do gustu. Więc dzisiaj przychodzę do was z kolejnym szybkim i prostym pomysłem który mam nadzieję również przypadnie wam do gustu. Tym razem będzie to przepis na domową pizzę. Naszła mnie chęć żeby przygotować coś takiego na obiad i mówię "a podzielę się z wami. No to zaczynamy:
Składniki na ciasto:
- 3 szklanki mąki
- 4 łyżki oleju
- szklanka ciepłej wody
- pół paczki drożdży





Wykonanie
Drożdże rozpuszczamy w połowie szklanki ciepłej wody i odstawiamy na chwilę. Do dużej miski wsypujemy mąkę i dodajemy do niej olej oraz rozpuszczone drożdże. Wyrabiamy ciasto, w razie potrzeby podlewając pozostałą wodą. Gdy mamy już w miarę gładką masę pozostawiamy do wyrośnięcia. A w tym czasie możemy zająć się przygotowaniem dodatków.




Dodatki (ja użyłam):
- cebule -3 sztuki
- pętko kiełbasy
- 6 małych ogórków
- pół puszki kukurydzy
- ketchup
- majeranek







Wykonanie:
Cebulę, ogórki i kiełbasę kroimy w kostkę. Cebulę podsmażyć na patelni, aby się zeszkliła i zmiękła, odstawiamy by wystygła. Ciasto wykładamy na brytwankę, smarujemy ketchupem, posypujemy majerankiem. Na to wykładamy wystudzoną cebulę, pokrojoną kiełbasę i ogórka oraz kukurydzę z puszki. Wkładamy do ciepłego piekarnika i pieczemy 40 minut w temperaturze 180° C. Po tym czasie posypujemy żółtym serem i zapiekamy kolejne 10 minut. I gotowe. Smacznego.






Oczywiście dodatki do takiej pizzy są dowolne. Ja często robię ją aby "wyczyść lodówkę" i tym razem miałam akurat to. Ale spokojnie możecie do niej dodać: paprykę, szynkę, salami, pieczarki, tuńczyka, ananas, czy co tam lubicie. Taka pizza sprawdzi się również na ciepło jak i na zimno, jest też dobrym pomysłem na romantyczną kolację.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przedświąteczne zakupy w Pepco.

Obciachowe ciuchy które możesz włożyć tylko w okresie świątecznym- Blogmas dzień 11

Mini zakupy z Pepco.