Lawendowa bielizniarnia gotuje-pieczona szynka,

Hej kochani. Dawno nie było wpisu kulinarnego. Więc dziś się zmobilizowałam i taki będzie. Oczywiście nie jest tak że na codzień nic nie gotuje, ale nie zawsze mam czas, chęć i porządek w kuchni żeby pichcić i jednocześnie robić fotorelację. Ale dzisiaj się przemogłam i mam dla was pomysł na pieczona szynkę, którą możecie przygotować w kilka minut. Jest tak prosta i szybka że z jej wykonaniem poradzi sobie nawet przedszkolak.

Do jej wykonania potrzebujemy:
-szynkę (około 1kg) -ja mam akurat z biedronki, gdyż tam ostatnio najczęściej robię zakupy (głównie ze względu na świeżaki).
-majeranek (około 2 łyżek)
-pieprz ( pół łyżeczki) ⁿ
-suszone pomidory (pół łyżeczki)
-bazylia ( 2 szczypty)
-czosnek w proszku (pół łyżeczki)
-czosnek suszony w płatkach, lub świeży ( 2 szczypty lub 3-4 ząbki)
-sól do natarcia.

Sposób wykonania:
Jeśli mięso jest w folii, wyjmujemy je, myjemy i odczekujemy chwilę żeby obeschło. Następnie nacieramy dość obficie solą i pozostawiamy na pół godziny-do godziny. Wszystkie przyprawy oprócz płatków czosnku mieszamy ze sobą i obtaczamy w nich mięso. Tak przyprawione pozostawiamy na 2-3 godziny. Wkładamy do rękawa do pieczenia, lub jednorazowego woreczka do pieczenia i posypujemy na górze płatkami czosnku. Wkładamy do piekarnika nagranego do temperatury 200°C, na około 15-20 minut. Po tym czasie zmniejszany temperaturę do 170°C i pieczemy jeszcze 45 minut. Kroimy ciepłą i podajemy z sosem, ziemniakami i surówką, lub czekany aż wystygnie i podajemy na pieczywie. Życzę smacznego.

A jeśli ktoś wypróbował już mój przepis to zapraszam do pochwalenia się w komentarzu, lub na Instagramie. Wystarczy że oznaczycie swoje zdjęcie hasztagiem lawendowabielizniarnia- a napewno je zobaczę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przedświąteczne zakupy w Pepco.

Obciachowe ciuchy które możesz włożyć tylko w okresie świątecznym- Blogmas dzień 11

Mini zakupy z Pepco.